Mă surprind de multe ori cujetând, precum badea Gheorghe pe laiţa din faţa
bătăturii, la întortocheatele căi ale Domnului edificate de reprezentanţii
acestuia în teritoriu – sfinţii părinţi. Pe principiul „şi gura noastră ar
mânca o prescură”, Patriarhia Română a lansat de Paşti candela oficială.
La o primă auzenie a sintagmei te întrebi ce-o mai fi şi asta?! Sunt atât de
multe tipuri de candele încât a fost nevoie de intervenţia hotărâtă, în forţă,
a Preafericitului „Bre, până aici! Gata
cu fake-urile ăstea de 2 lei de pe piaţă. Drept-credincioşilor, vă arătăm noi
cum trebuie să arate o candelă vero, originală: galbenă, 60 de ore de funcţionare
garantate şi costă 7 lei!”. Treaba-i oablă ca covrigu: ortodocşii vor ştii
de acum încolo ce să cumpere, evitând cu fermitate ofertele indecente ale comercianţilor
de ceară cu fitil care-şi vând dispozitivele la 3-4 lei bucata. Adevărul e că
altfel arde lumina din brichetă într-o candelă binecuvântată de însuși Preaf. Daniel!
Iar lumina galben-aurie degajată, nu poate decât să le încălzească şi mai
mult sufletele buzunarelor acestor vajnici păstori ai turmei Domnului. Cum? Păi
simplu: în condiţiile în care reprezentanţii Patriarhiei estimează vânzări de aprox.
10-12 milioane de candele anual (că din fericire, poporul român e foarte
credincios), iar preţul unei unităţi e de aproape 2 euro, rezultă un profit de
peste 20 de milioane de euro şi asta doar prin alăturarea unui cuvânt profan
altuia religios. Este că sfinţii părinţi se pricep şi la afaceri?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu